Нормативні документи


Нормативні документи для закладів загальної середньої освіти у новому 2024-2025 н. р.



Лист Міністерства освіти і науки України від 23.08.2024 року № 1/15281-24 «Про організацію 2024/2025 навчального року в закладах загальної середньої освіти»

Лист МОН №1/13007-24 від 22.07.2024 “Про методичні рекомендації щодо соціалізації та інтеграції дітей внутрішньо переміщених осіб у громадах”

Наказ МОН № 1072 від 30.07.2024 рокy «Про затвердження концептуальних засад реформування історичної освіти в системі загальної середньої освіти»     

 Всеукраїнський урок з ментального здоров’я «Ти як? Повертаємось до школи!» 7-11 клас. 

 Про методичні рекомендації «Пріоритетні напрями роботи психологічної служби в системі освіти України у 2024/2025 навчальному році»

Про затвердження Змін до Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти Наказ МОН № 714 від 20.05.2024 року

Про затвердження Порядку та умов здобуття загальної середньої освіти в комунальних закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні Наказ МОН № 1112 від 07.08.2024 року

Розпорядження Кабінету Міністрів України від 5 липня 2024 року № 632-р «Про затвердження плану заходів з реалізації Національної стратегії розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі на 2024 рік»

Постанова Кабінету Міністрів України від 5 липня 2024 року № 796 «Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» у 2024 році»

Наказ Міністерства освіти і науки України від 13 червня 2024 року № 836 "Про внесення змін у методичні рекомендації щодо окремих питань здобуття освіти в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні"

Лист Міністерства освіти і науки України від 10 червня 2024 року №1/10245-24 "Про стабілізацію роботи  об’єднаної енергетичної системи України"

Розпорядження Кабінету Міністрів України від 7 червня 2024 року № 527-р «Про схвалення Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання на період до 2029 року та затвердження операційного плану заходів з її реалізації на 2024-2026 роки»

Лист Міністерства освіти і науки України від 5 червня 2024 року № 1/9979-24 «Про підготовку закладів освіти до нового навчального року та проходження осінньо-зимового періоду 2024/2025 року»

Лист Міністерства освіти і науки України від 5 червня 2024 року № 1/9930-24 "Про надання роз’яснень щодо формування 1-х класів з 01.09.2024 ​та розподілу освітньої субвенції"

Лист Директорату шкільної освіти Міністерства освіти і науки України від  3 червня 2024 року №1.1/9807-24 "Про особливості розподілу обов'язків між керівником закладу загальної середньої освіти та його заступниками"

Наказ Міністерства освіти і науки України від 12 квітня 2024 року № 504 «Про надання грифа "Рекомендовано Міністерством освіти і науки України" модельним навчальним програмам для закладів загальної середньої освіти»

Наказ Міністерства освіти і науки України від 29 березня 2024 року № 422 «Про надання грифа "Рекомендовано Міністерством освіти і науки України" підручникам для осіб з особливими освітніми потребами»

Наказ Міністерства освіти і науки України від 5 лютого 2024 року № 124 «Про надання грифа “Рекомендовано Міністерством освіти і науки України” підручникам для 7 класу закладів загальної середньої освіти»

Лист Міністерства освіти і науки України від 12 січня 2024 року № 1/546-24 "Про затвердження Організаційно-методичних вказівок з підготовки населення до дій у надзвичайних ситуаціях на 2024–2025 роки"

Рекомендації Уповноваженого із захисту державної мови щодо норм Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» та Кодексу України про адміністративні правопорушення, які стосуються обов’язкового застосування державної мови у діяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій державної і комунальної форм власностi

                                      2024/2025 навчальний рік:
                   огляд 10 важливих нововведень

Опрацьовуємо нові нормативні документи

Напередодні 2024/2025 навчального року заклади загальної середньої освіти отримали значну кількість нових нормативних документів, які регламентують важливі напрями роботи. Тож аби допомогти освітянам зорієнтуватися у  змінах та ефективно спланувати свою роботу, ми зібрали найактуальнішу інформацію про нові підходи та вимоги до освітнього процесу.

Умови здобуття загальної середньої освіти в комунальних ЗЗСО

Наказом МОН від 07.08.2024 № 1112 затверджено Порядок та умови здобуття загальної середньої освіти в комунальних закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні. Цей документ вже набув чинності (він зареєстрований в Міністерстві юстиції 08.08.2024 за №1222/42567 та опублікований в Офіційному віснику України) і діє до дати припинення або скасування воєнного стану на території нашої держави. Цим Порядком визначено умови для організації очної та дистанційної форм навчання в закладах освіти й підстави для зупинення діяльності ЗЗСО. 

Зарахування, відрахування та переведення учнів

Наказом МОН від 20.05.2024 №714 було затверджено Зміни до Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти. Цей наказ зареєстрований в Міністерстві юстиції України і набув чинності з 01 серпня 2024 року (крім підпункту 6 пункту 1 змін, який набирає чинності з 01 січня 2025 року). Головним нововведенням є те, що заклади освіти будуть здійснювати рух учнів виключно з використанням програмно-апаратного комплексу «Автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту» або освітніх інформаційних систем, що мають налагоджену електронну взаємодію з цим комплексом.

Формування мережі 1-х класів

Відповідно до частин першої та другої статті 12 Закону України «Про повну загальну середню освіту» кількість учнів у класі (наповнюваність класу) державного, комунального закладу освіти не може становити менше 5 учнів та більше 24 учнів, які здобувають початкову освіту. Ця норма набирає чинності з 01.09.2024 й буде застосовуватись тільки 1-х класів, учні яких розпочнуть навчання у новому 2024/2025 навчальному році. 

У листі МОН від 05.06.2024 № 1/9930 надано роз'яснення щодо формування мережі та розподілу освітньої субвенції. 

Облік дітей дошкільного та шкільного віку

Постановою КМУ від 05.09.2023 №985 було внесено зміни до Постанови КМУ від 13.09.2017 №684 та затверджено нову редакцію Порядку ведення обліку дітей дошкільного, шкільного віку, вихованців та учнів (норми цього документа застосовуються з 01.07.2024). Цей документ визначає особливості системи збору та обробки даних дітей, яка ведеться з використанням програмно-апаратного комплексу «АІКОМ» відповідальними працівниками закладів освіти, органів управління у сфері освіти та служб у справах дітей.

Створення безпечних умов перебування учасників освітнього процесу та оформлення Паспорта безпеки

У листопаді 2023 року набув чинності Порядок раннього попередження та евакуації учасників освітнього процесу в разі нападу або ризику нападу на заклад освіти, затверджений спільним наказом Міністерства внутрішніх справ та Міністерства освіти і науки України від 18.08.2023  № 685/1013. Цим нормативним документом визначено механізм реагування поліції, ДСНС і закладів освіти у разі застосування особою або групою осіб фізичного та/або психологічного насильства (із застосуванням (не застосуванням) різних видів зброї) у закладі освіти та прилеглій до нього території й затверджено форму Паспорта безпеки. 

Медичні огляди дітей для зарахування до закладів освіти

Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 25.07.2023 №1351 затверджено Порядок проведення медичного огляду дітей та інших осіб для зарахування їх до закладу освіти, дитячого закладу оздоровлення та відпочинку, який набув чинності з 01.10.2023. Зокрема у наказі визначено правила та процедуру проведення попередніх та медичних оглядів перед вступом до 1-го класу ЗЗСО та ЗДО й викладено нову редакцію форми первинної облікової документації № 086/о «Медична довідка (лікарський консультаційний висновок)» .

Впровадження циклу базового предметного навчання

Із 2024/2025 навчального року стартує новий етап реформи НУШ, який передбачає впровадження циклу базового предметного навчання у 7-х класах закладів загальної середньої освіти. І цей етап потребує ґрунтовної підготовки вчителів, яка включає опрацювання нормативних документів та добір дієвих педагогічних інструментів.

Освітня програма та навчальний план для учнів 5-9 класів НУШ

Наказом МОН від 09.08.2024 №1120 затверджено нову редакцію Типової освітньої програми для 5 - 9 класів закладів загальної середньої освіти. Цей документ є ключовим для організації освітнього процесу, адже він містить комплекс головних освітніх компонентів. Він окреслює підходи до розроблення освітніх програм закладів освіти, визначає вимоги до здобувачів освіти та обсяг навчального  навантаження, містить рекомендовані форми організації освітнього процесу та опис інструментарію оцінювання.

Оцінювання результатів навчання та оформлення Свідоцтва досягнень учнів 5-9 класів НУШ

Наказом МОН від 02.08.2024 №1093 скасовано наказ МОН від 01.04.2022 №289 та затверджено рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 5-9 класів НУШ. І цей документ містить чимало нововведень! Зокрема ним визначено загальні та галузеві критерії оцінювання, правила та процедуру проведення оцінювання й змінено форму документа, який демонструє навчальний поступ учня. 

Інклюзивне навчання

У червні 2024 року Кабінет Міністрів України ухвалив Національну стратегію  розвитку інклюзивного навчання на період до 2029 року та затвердив операційний план заходів з її впровадження у 2024 - 2026 роках. Її реалізація буде відбуватися на системному та всебічному рівні, охоплюючи всі ланки, від національного рівня до окремих закладів освіти. Зокрема нею передбачено унормування питання введення посад вихователя ЗЗСО та асистента вихователя ЗЗСО й розробка нормативних актів щодо їх оплати праці, забезпечення наявності інклюзивних та/або спеціальних груп подовженого дня у закладах загальної середньої освіти.

Нещодавно МОН та Український інститут розвитку освіти презентували методичні рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів із ООП. Цей документ містить практичні інструменти та поради, які дозволять в умовах інклюзивного навчання адаптувати освітній процес до індивідуальних потреб кожної дитини та відстежувати її прогрес.

                                                                                                              Джерело: На урок

Дивись також:

   Джерело:
https://znayshov.com/News/Details/2024_2025_navchalnyi_rik_ohliad_10_vazhlyvykh_novovveden












Наказ Міністерства освіти і науки УкраїниНАКАЗ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
м. Київ
ВІД 01 КВІТНЯ 2022 Р.
№ 290

ПРО ЗАТВЕРДЖЕННЯ МЕТОДИЧНИХ РЕКОМЕНДАЦІЙ ЩОДО ОКРЕМИХ ПИТАНЬ ЗАВЕРШЕННЯ 2021/2022 НАВЧАЛЬНОГО РОКУ 








Освітня програма І ступеня


Освітня програма ІІ ступеня

Освітня програма ІІІ ступеня

Немає коментарів:

Дописати коментар